31. aug 2016

Kommende kulturpræst med fokus på de unge.

Fra efterårsferien har vi den store glæde at Rebekka og Mikkel Kaastrup-Mathew bliver en del af lederskabet i Kirken i Kulturcenteret hvor Mikkel bliver en del af kirkens præsteteam. De glæder sig til at engagere sig med deres gaver og talenter.

Mikkel har gennem et stykke tid oplevet et kald til tjeneste i og ud fra den lokale kirke. Vi har som lederskab ligeledes bedt for passionerede ressourcer til at skabe kultur og kreativitet i og gennem vores kirke- og kulturcenter.

Engagementet vil dog være meget begrænset det første år, da Mikkel arbejder pt. fuld tid som skuespiller, først med ’Jordens Søjler’ på Østre Gasværk og efterfølgende med ’Jesus Christ Superstar’ i Århus. Dette vil give begrænsninger i hans engagement det første år, men samtidig tror vi, der er en ledelse i en kombination i tjenesten ”inhouse” og ude i det sekulære kulturliv. Kort sagt, så starter vi en spændende rejse sammen, hvor vi  sammen skaber en kultur, der rummer vores by og ser den enkelte.

Rebekka og Mikkel elsker kirke og supplerer hinanden godt. Rebekka læser til daglig litteratur-videnskab på Københavns Universitetet - og så har de skønne Agnes på 2 år.
Tag godt imod familien. Vi i lederskabet er fyldt med taknemlighed.

På vegne af præsteteamet
Jarle Tangstad