30. jun 2018

Lygten børnehave er åbnet.

Som nogen måske husker, så havde vi for en del år siden en indsamling ’Heart for the House’ til bl.a. et løft af børnekirkens fysiske rammer.
Tanken var en ”Joint venture” med Lygten Skole og at de indsamlede midler blev investeret i børnehavens faciliteter. På den måde får børnekirkens mindste grupper en meget markant opgradering af deres faciliteter om søndagen.
De mindste kommer dermed til at have børnekirke i en ramme, der langt overgår, hvad kirken alene kunne skabe for de små.
Børnehaven ligger i stueplan med direkte udgang til gården og er en tilknytning til Lygten Skole.
Og endelig, efter en årelang proces med Københavns kommune er Lygten Børnehave en realitet

Tak for jeres gave dengang, tak for jeres tålmodighed, på denne måde er indsatsen mangfoldiggjort!
Nu glæder vi os over de helt nye muligheder for de relevante børn og deres forældre.
Samtidig gør vi opmærksom på at kirkens medlemmer og kontaktflade har et enestående tilbud i Lygten skole og Lygten børnehave.
www.lygtenbørnehave.dk