20. nov 2015

APPRECIATION

APPRECIATION – advent med værdsættelse, overraskelser og   julestemning

Advent er tiden, hvor vi pynter op og skaber stemning, julehygger og forbereder julens glæder og overraskelser. APPRECIATION er måneden, hvor vi ønsker at værdsætte, opmuntre og påskønne mennesker omkring os.

Søndage i advent med ildsjæle

På alle søndage i adventstiden er der fokus på ét særligt område, vi som kirke vil værdsætte:

29. november
Er der SUPER SUNDAY med fokus på designvirksomheden MENUs projekt i Nepal til forebyggelse af trafficking af kvinder

6. december
Er der fokus på Mandecenteret, som hjælper mænd i krise efter skilsmisse

13. december
Er der fokus på foreningen Kvinde til Kvindes indsats for kvinder og børn på asylcentre i Danmark

20. december
Er der fokus på organisationen Hope Now som bekæmper trafficking af mennesker

I ord og handling vil vi opmuntre de ildsjæle, som står bag de enkelte tiltag. Samtidigt får hver ildsjæl også mulighed for at værdsætte nogle af deres egne støtter og sponsorer. På hver søndag vil vi opleve julestemning og julesalmer. Og ingen adventssøndag uden en overraskelse!

MENU-pop up shop og julecafé

Alle advents søndage inviterer foreningen Kvinde til Kvinde (www.kvindetilkvinde.dk)  til pop-up-shop kælderen på Drejervej, hvor der kan købes brugskunst fra designvirksomheden MENUs tidligere kollektioner til meget favorable priser. Samtidigt kan man købe æbleskiver og glögg i den tilstødende julecafé.
Al omsætning går til Kvinde til Kvindes indsats på asylcentrene rundt om i Københavnsområdet. Køb julegaverne her og støt et godt formål!

Åbningstider:

SUPER SUNDAY den 29. november kl. 12.30-15.00
Søndage den 6., 13. og 20. december: kl. 12.00-13.30, kl. 15.00-16.30 og kl. 18.00-19.00

APPRECIATION på Instagram

Du kan være med til at værdsætte mennesker omkring dig på Instagram. Læg et billede op af en, som du vil værdsætte og skriv hvorfor - og tilføj disse to hashtags: #appreciation og #minkirke. Så deltager du samtidig i en hyggelig julekonkurrence, hvor du kan vinde en flot præmie til den person, som du værdsætter. Se mere på @minkirke på Instagram.

Vel mødt til advent i Kirken i Kulturcenteret!